Jak při debatě Ministra Ťoka zaznělo, v ČR jezdí přibližně 300.000 vozidel s vytlučeným nebo zmanipulovaným systémem DPF. Pokud si uvědomíme, že tato vozidla začala mít problém s DPF z důvodu jiného problému na motoru, který vyšší kouřivost způsobuje (často 10x až 100x vyšší než u vozidla v dobrém stavu), je jasné, že se taková vozidla po vytlučení DPF filtru podílejí na škodlivých emisích ve městech nejvíce. Zde je třeba začít něco proti tomuto problému dělat.
Pokud máte zájem o komplexní náhled na problematiku, shlédněte dokument Nedej se plus, který byl v tomto roce vysílán na ČT2, a který jednoznačně ukazuje, že problém není malicherný, jelikož na následky škodlivých emisí předčasně umírá ve městech desítky tisíc lidí ročně.
Pokud vám téma není lhostené, vřele doporučujeme shlédnout prezentaci Dr. Opletalové (ASEM) o následcích emisí ze spalovacích motorů na lidské zdraví a případně i prezentaci s hlubším pohledem na pravé příčiny škodlivých emisí ve městech od doc. Michala Vojtíška (ASEM). Jak Dr.Opletalová, tak i doc.Vojtíšek, budou opět čestní hosté Diagnostic Conu. Zúčastněte se příštího Diagnostic Conu i vy - Registrace je možná online, zde. |