Jak se auto bude chovat po update Dieselgate? Proč se lidi bojí a kde je pravda? Čeho by se mohli obávat a co jsou mýty? To všechno se dozvíte 1. února ve Fóru Karlín. Co znamená mastný flek na mokrém asfaltě pod výfukem při spuštěné regeneraci? Jak ovlivní regenerace přetočený tachometr a jak se vyvarovat nepříjemností při koupi ojetiny, která může skrývat právě zfalšování údaje o počtu najetých kilometrů? Co může ovlivnit tuningové pískátko ve výfuku a jak se to může odrazit na citlivé elektronice řízení motoru u vozidla s filtrem částic? Update Po Dieselgate: Zpětné vedení spalin nebylo nikdy předtím tak aktuální jako nyní. Vlevo je vidět, že byl EGR při jízdě většinou zavřený. Vpravo (stav po update), je ventil otevíraný do vyšších hodnot a zavřený ja minimálně. Co zabrání zanášení sání, které už před update bylo někdy až kritické a vedlo hlavně chiptuningáře k primitivnímu řešení - k jeho ilegálnímu zaslepování?
Ti je mohou, pokud dokonale znají funkci a elektronické zapojení, použít pro lecjaké analýzy nebo provádění něčeho, co by normálně, bez použití simulací, jinak možné nebylo. Například odmítá-li řídící jednotka servisní regeneraci filtru částic, když se hodnota jeho zanesení dostala těsně nad hranici, kdy už je její provedení elektronicky blokováno, lze si pomoci několika způsoby. Je však nutné rozpoznat, kdy by byla simulace nějakým rizikem. Pak možné sáhnout po jiné bezpečnější servisní metodě. Kdo si osvojí simulace, nejenom že ušetří čas, začne poznávat, jak to všecko v autě vlastně funguje.
Včera odpoledne přislíbil ministr dopravy pan Dan Ťok účast na akci Diagnostic Con 2018. Pozvali jsme ho, protože mu chceme především poděkovat za jeho postoj k naší branži. Jak na DC 2016 slíbil, tak do DC 2018 udělal. A to se u tak nenápadných věcí, jako jsou "emise", cení! Při jeho vystoupení v karlínském fóru v roce 2016 se sice omlouval, že tomu našemu tématu až tak nerozumí, ale ukázal že rozumí. Podílel se totiž na záchraně samostatných emisních stanic zřizovaných od začátku devadesátých let u autoopraven. Též s jeho podporou a slíbeným, do jisté míry omezeným, leč přeci jen alespoň nějakým vlivem na výrobce či importéry automobilů, zahájily automobilky snižování cen katalyzátorů a filtrů pevných částic, aby se omezilo jejich masové vybourávání kvůli přemrštěným cenám. A když už je pan ministr tak při chuti a jde mu to, chtěli bychom mu dát pár dalších témat k uvažování. Po zavedení CIS pro emisní stanice totiž stále není něco v pořádku a kvetoucí klientelismus se střetem zájmů se dokáže za úspěchy související se zavedením CISu elegantně schovat. Jenže my praktici, víme své, jak to chodí a ovzduší se vyčistí jen tehdy, až vymeteme všechen korupční bordel z naší branže a narovnáme metodiku měření emisí, kam ji definoval zákon. Vždyť podle ústavy má občan právo na zdravé prostředí, ať to podnikatelské, či to "životní". Téma další prezentace je problematika náhradních dílů. U některých oprav vyděsí nejen zákazníka, ale i autoopraváře neúměrně vysoká cena originálního dílu, čili nejde o nějaké "škudlení". Pak objednávkou levnějšího dílu přes internet vznikne ovšem riziko, že bude dodáno "něco", co může, ale nemusí fungovat. To co nefungovalo možná fungovat začne, to co fungovalo najednou nefunguje... Je lhostejné, ohání-li se prodejce při reklamaci certifikátem o schválení. Fyziku neoblafneš a současné, elektronickými čidly prošpikovaná auta to pocítí. Kdo by v takovém případě měl zbystřit, je samotná autoopravna, protože zde může začít velká díra do jejího rozpočtu a vleklé mnohdy nekončící spory... (Po kliknutí na "Read more" čtěte dále)
S blížícím se termínem letošní akce Diagnostic Con 2018 (1.2. ve Foru Karlín) bychom vás rádi informovali o dalších zajímavých přednáškách. Tentokrát o těch, které se zaměří na špatné repase TDi a problémy s benzínovým TSi. Celkem dvě prezentace bude mít k dispozici Richard Štrunc, zakladatel firmy DieselPower pro ladění sportovních a závodních vozidel, který se mimo jiné ve své společnosti zaměřuje také na opravy závad civilních vozidel. V jedné z nich bude prezentovat nekvalitně provedené repase turbodmychadel, kterých on sám odhaduje na dost vysoké procento, a doloží fakta naměřenými rozdíly v celém pásmu regulace výkonové křivky. Majitelé vozidel však hlásí problémy nejen u dieselů. Přímo vstřikované benzínové motory dostaly před sací potrubí také turbodmychadla a problémy s nimi budou náplní druhé Richardovy přednášky na Diagnostic Conu 2018. Patří k nim špatně fungující regulace vaček, uhořelé svíčky, špatná regulace plnícího tlaku a další problémy těchto relativně koncepčně nových motorů. Přednášky doplní informační stánek s praktickými ukázkami diagnostických případů vozidel, jejichž majitelé reklamovali úbytek výkonu nebo dokonce poškození motoru. Zúčastněte se Diagnostic Conu. Registrujte se na www.diagcon.cz/registrace.html.
Tyto, ale i jiné triky a metody prezentujeme naživo na našich diagnostických školeních. Mechanici autoservisu tím ušetří spousty cenného času a zbytečných starostí. Výsledkem je pocit spokojenosti z rychlé, efektivní a přitom i dobře zaplacené práce. Hledání přerušení vodiče ve kabelových svazcích už není noční můrou.
Malou ochutnávku zatím můžete shlédnout ve videu a přečíst si v tomto blogu.
Než se zaregistrujete na Con, zhlédněte jednu z nejnázornějších ukázek, jak hoří takové saze v DPF filtru. Snadno a téměř beze zbytku. Podobně účinné jsou i naše nové diagnostické finty, kterými rychle přijdete na skutečnou závadu u automobilu a bez rizika se budete moci pustit do jeho opravy. Více se dozvíte na Diagnostic Conu 1.2.2018 - Rezerviujte si místo již nyní.
V našem případě pracoval jako originál až třetí koupený EGR ventil! Měli jsme štěstí, že nás jejich dodavatel dobře zná a podobné díly bere zpět. Co se ale s nimi děje? Dozví se vůbec někdo, že některé náhradní díly nabízené na trhu nadělají více neplechy než ty pokažené, kvůli kterým se rozhodli pro jejich výměnu? Více informací se dozvíte na Diagnostic Conu. Registrujte se.
Je jich hodně a všechny vám prozradí v jedné ze svých přednášek Libor Fleischhans s ukázkou na přistaveném vozidle tentokrát i přímo na pódiu! Registrujte se na Diagnostic Con co nejdříve!
Pokud se o seřizování karburátorů zajímáte, nebudete se nudit ani po přednášce. Na partnerském stánku AVL DiTest si budete moci nejmodernější diagnostiku vyzkoušet ve workshopu na přistaveném vozidle a konzultovat možná řešení šitá přesně na míru. Je až k neuvěření, co vše lze bez jakékoliv demontáže diagnostikovat. Pro příklad uvádíme kontrolu sepnutí kontaktů, funkčnosti kondenzátoru, kondice zapalovací cívky, nastavení předzápalu jiskry (předstih), volnoběžné směsi, komprese a výkonů jednotlivých válců, ale je toho mnohem více, co dokáže odhalovat příčiny, když vozidlo nefunguje jak má.
Více informací se dočtete v tomto článku nebo se prostě rovnou registrujte na Diagnostic Con. |